• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
شنبه 16 شهریور 1398
کد مطلب : 77238
+
-

آیین‌های عاشورایی در قاب عکاسان تنگستانی

فرهنگ
آیین‌های عاشورایی در قاب عکاسان تنگستانی

نخستین جشنواره عکس «محرم در تنگستان» به همت انجمن سینمای جوان تنگستان با همکاری دانشگاه علمی- کاربردی کشت و صنعت پاسارگاد تنگستان برگزار می‌شود.

 به گزارش ایسنا، موضوعات این مسابقه آیین‌های عاشورایی در تنگستان همچون مراسم تعزیه، سینه‌زنی، دمام‌زنی، زنجیرزنی و شام غریبان، نگاه خلاقانه به محرم و واقعه عاشورا و نیز کودکان و‌ نوجوانان در عزاداری‌های محرم است. 

هر عکاس می‌تواند حداکثر ۵ تا ۷ اثر به دبیرخانه ارسال کند و همه عکس‌های ارسالی باید در محدوده جغرافیایی شهرستان تنگستان تهیه شده باشد. عکس‌های ارسالی باید در 2 سال اخیر گرفته شده باشد و نام‌گذاری اثر نیز بر اساس نام و نام خانوادگی به ترتیب با شماره عکس باشد.

 آثار باید مستند باشد و از هرگونه دستکاری که جنبه مستند بودن عکس را مخدوش کند اجتناب شود. همچنین عکس ارسالی نباید دارای امضا، تاریخ، پاسپارتو، واترمارک و یا لوگو باشد. دبیرخانه، ارسال‌کننده عکس را به عنوان صاحب اثر می‌شناسد و در صورتی که خلاف آن ثابت شود اثر از رقابت‌ها حذف خواهد شد.

آثار می‌تواند به صورت فایل jpg، در قالب CD به دفتر انجمن سینمای جوان تنگستان واقع در مجتمع فرهنگی و هنری اهرم تحویل داده شود،  یا به شکل فایل در شبکه‌های اجتماعی واتس اپ به شماره ۰۹۳۸۴۶۵۹۷۱۰ یا از طریق آدرس ایمیل tangestanycs@gmail.com به دبیرخانه جشنواره ارسال شود. آن دسته از شرکت کنندگانی که آثارشان به نمایشگاه راه یابد، باید فایل اصلی اثر را با بالاترین کیفیت در مدت زمان اعلام‌شده به دبیرخانه ارسال کنند.

طبق اعلام دبیرخانه نخستین جشنواره عکس محرم در تنگستان جوایز به شرح زیر است:
مقام اول: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره به همراه ۴ میلیون ریال هدیه نقدی
مقام دوم: لوح تقدیر، به همراه ۳ میلیون ریال هدیه نقدی
مقام سوم: لوح تقدیر، به همراه ۲ میلیون ریال هدیه نقدی
همچنین به شرکت کنندگانی که آثارشان به نمایشگاه راه یابد، گواهی حضور اهدا خواهد شد.

آخرین مهلت ارسال آثار ۱۰ مهرماه ۱۳۹۸ و مراسم پایانی و اهدای جوایز روز ۲۵ مهرماه ۱۳۹۸ خواهد بود. گفتنی است شرکت در مسابقه برای عموم افراد آزاد است و عکس‌های موبایلی نیز پذیرفته می‌شود. افراد برای هماهنگی می‌توانند با شماره‌های ۰۹۳۸۴۶۵۹۷۱۰- ۰۷۷۳۵۲۲۶۲۵۵ تماس بگیرند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید